IV International Summer School, University of Cadiz Course -Tools to Support Nature-Based Coastal Protection? 23 mayo 2017

IV International Summer School, University of Cádiz
Course “Tools to Support Nature-Based Coastal Protection”

Dates: July 10th-14th, 2017
Deadline application: June 10th, 2017

We have the pleasure to announce our international summer course on Tools to support Nature-Based Coastal protection during the second week of July 2017 in Cadiz, Spain. The course will be taught in English and is mainly directed at MSc, PhD students and Post-Docs.

This course aims to provide an overview of the latest techniques for assessing nature-based coastal protection strategies, and practical experience applying the suite of data collection and modelling tools developed in the EU projects “Foreshore Assessment using Space Technology” (www.fast-space-project.eu) and RISC-KIT.

After a short introduction discussing coastal flood risks under different climate change scenarios and the scientific foundations behind ‘Nature-based Engineering Solutions’, participants will delve straight into practical sessions on best practices for field data collection and management, deriving coastal information from Earth Observation (using the Cloud-based Earth Engine platform), numerical modelling of near-shore hydrodynamics using XBeach and flooding using LISFLOOD, and how MI-SAFEservices can be used to help support the smart use of Nature in coastal engineering.

You can find more information about the course and the details about applying on the course website: https://internationalsummerschool.uca.es/course11.html

The University of Cadiz is offering 2 REGISTRATION GRANTS for International Students and 1 REGISTRATION GRANT for UCA Students. These scholarships are open to Master or PhD students whose studies are related to the thematic field of the course. Find more information at: https://internationalsummerschool.uca.es/scholarships.html.

We look forward to your participation!

Best regards,

Dr. Edward P. Morris